Jarosławska Karta Miejska
Dołącz do ponad 1000 użytkowników, którzy wyrobili już Jarosławską Kartę Miejską. Wystarczy pobrać aplikację, odwiedzić stronę internetową lub złożyć wniosek w formie papierowej.
Współczesny świat opiera się na coraz to nowocześniejszych technologiach. Zadaniem nauczyciela jest wspierać rozwój młodego człowieka tak, aby umiał właściwie wykorzystać dostępne osiągnięcia technologiczne, oraz poznać możliwości rozwoju jakie w sobie kryją.
Miejskie Przedszkole nr 8 Montessori, dysponując odpowiednimi narzędziami edukacyjnymi, wspiera i rozwija umiejętności dzieci pod tym właśnie kątem. Każda z przedszkolnych grup wyposażona jest w materiał dydaktyczny pozwalający rozwijać u dzieci kompetencje cyfrowe, dzięki temu nasze przedszkolaki stopniowo i pod kontrolą wprowadzane są w przestrzeń technologiczną.
Rozwijanie kompetencji informatycznych na etapie edukacji przedszkolnej to przede wszystkim nauka kodowania, która w naszym przedszkolu jest systematycznie wdrażana do zajęć edukacyjnych. Dzieci bardzo często podejmują różnorodne ćwiczenia i aktywności na przeznaczonej specjalnie do tego celu macie, gdzie działania przenikają się wzajemnie obejmując w ten sposób zakres niemal wszystkich obszarów edukacyjnych. Mata świetnie sprawdza się podczas wprowadzania elementów programowania do zajęć dydaktycznych; jest również idealną pomocą w edukacji matematycznej, językowej czy przyrodniczej. Dzięki zabawom kolorowymi kubeczkami możemy zorganizować dla dzieci różnego rodzaju aktywności: memory, sudoku, gra w kółko i krzyżyk, jak również możemy podjąć się tworzenia algorytmów czy kodów z warunkami. W ten sposób dzieci uczą się nowych kompetencji, poznając przy okazji nowe pojęcia i zwroty. Forma nauki, jaką jest nauka poprzez zabawę doskonale przygotowuje dzieci do stawiania pierwszych kroków w programowaniu. Za sprawą nauki kodowania i programowania, dziecko poszerza wyobraźnię, ćwiczy samodzielność, uczy się kreatywnego i logicznego myślenia łącząc przy tym ze sobą wiedzę ściśle matematyczną z wiedzą humanistyczną.
Cyfrowy świat pomagają naszym dzieciom lepiej poznać także Ozoboty. To małe, bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Ozobot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Dzięki specjalnym kodom tworzonym samodzielnie przez dzieci na kartce papieru, przedszkolaki przygotowują zadania – kodami wydając komendy dla Ozobota, które ten następnie wykonuje. W ten sposób tworzą swoje pierwsze programy.
W ostatnim czasie dołączył do nas kolejny, interaktywny robot – GeniBot, który jest niezwykle uniwersalnym, wyposażonym w wiele funkcji robotem edukacyjny do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata nowoczesnych technologii i edukacji, zachęca do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Można go programować za pomocą kart, oraz gestów. Potrafi się przedstawić, pożegnać a nawet odtworzyć zaprogramowaną linię melodyczną. Można z nim pracować grupowo lub indywidualnie, wykorzystując matę do kodowania, stół czy podłogę.
Podsumowaniem naszej wiedzy i umiejętności w obszarze rozwijania kompetencji informatycznych jest udział naszego przedszkola w kolejnej już edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować” – gdzie sukcesywnie wykonujemy zadania i ćwiczenia związane z kodowaniem. Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat przyszłości.